O alta restanta: salut intrarea in blogosfera a lui Costel Gheorghe

Un post a lui Constantin Gheorghe mi-a adus aminte astazi ca mai am o restanță în ceea ce privește scrisul aici: să salut intrarea lui în blogosferă, ceea ce îmi propusesem să fac mai demult!
Constantin Gheorghe a fost unul dintre editorialiștii de forță ai Jurnalului Național până în 1997-1998. Apoi a lucrat la Institutul de Studii Social Democrate Ovidiu Șincai, pentru a deveni, în ultimul mandat al lui Ion Iliescu, consilier de stat la Palatul Cotroceni. Practic, Costel Gheorghe a fost, în acea perioadă, principalul speech-writer al Președintelui Ion Iliescu. Am avut un traseu comun și preocupări comune și mă raportez la el ca la un bun prieten!
Constantin Gheorghe face parte dintre puținii oameni conectați la spațiul dezbaterii de idei din Europa și din lume, cel puțin dintre cei pe care îi cunosc eu. Cu el poți discuta ore în șir, la nesfârșit, teme care par insipide pentru presa românească: de la mondializare și globalizare, relația dintre marile puteri, până la destinul stângii românești. Mi-aș dori să am energia și timpul pe care Costel Gheorghe le consacră lecturii, dorinței de a fi informat despre cum se „mișcă” ideile în lume. Adesea nu suntem de acord, însă discuția cu el este întotdeauna o plăcere intelectuală, care te mai decuplează de mizeriile politicii în general și de mizeriile politicii de partid în special…
Și-a intitulat blogul “Conștiința unui liberal de stânga”, după titlul cărții publicate recent de Paul Krugman, editorialist la The New York Times. În fapt însă, este blogul unui autentic intelectual de stânga și vă invit să-l citiți! Are și o analiză foarte bună despre starea partidului. Nu o împărtășesc în totalitate, dar în linii generale sunt de acord cu concluziile ei. Voi ce părere aveți?
2 comentarii

Din categoria Uncategorized

2 răspunsuri la „O alta restanta: salut intrarea in blogosfera a lui Costel Gheorghe

  1. Gabriela Savitsky

    Si noi l-am salutat. 🙂 Speram ca ratiunea sa triumfe… desi avem niste indoieli…

  2. L-am felicitat si eu pe Constantin Gheorghe pentru ca incepe sa iasa din carapacea lui.. Dupa cum ma bucur ca tu te mobilizezi si scrii mai des.. Felicitari pentru comentariul despre stanga romaneasca, tie, dar si lui Gh.

Lasă un răspuns

