Cateva comentarii la …. comentariile voastre

@Constantin Gheorghe

Nu stiu daca neaparat Cozmin Gusa este „vinovat” de federalizarea partidului… Aici opiniile noastre se despart…Eu cred ca am gresit, in timp, prin faptul ca nu am acceptat un anumit pluralism intern in PSD, pluralism care sa se exprime sub forma fractiunilor/platformelor…Si tu stii la fel de bine ca mine cine a fost, din pacate, opozantul principal al acestei idei…Neexistand o „federalizare” pe criterii ideologice, s-a produs una pe criterii de interese personale. Neexistand o competitie „la vedere” intre idei si optiuni, s-a facut loc (bun) negocierilor pe sub masa intre grupuri de interese. Priveste lista vicepresedintilor si vei avea un tablou clar al acestor negocieri… Priveste lista pentru europarlamentare (nu e o obsesie de-a mea!!) si vei avea cam acelasi tablou!
Daca am fi acceptat fractiunile/platformele, macar lucrurile erau clare si partidul era obligat la un power-sharing intern in ceea ce priveste compunerea tuturor listelor si organismelor de conducere. Mai mult decat atat, generam o dezbatere interna, nu trocuri pe sub masa pe la carciumi. Macar obligam fiecare grup sa-si construiasca un sistem de idei cu care sa vina in fata partidului si in numele caruia sa caute aderenti.
Eu si acum cred ca supravietuirea PSD depinde de institutionalizarea concurentei interne pe baza de platforme si fractiuni. Daca nu, va exista inevitabil o masa de membri marcanti, cu relevanta publica, care vor fi marginalizati de grupul care conduce acum, si care isi vor cauta solutii personale…

@Neagu G. and Everyone

Sunt doua teorii aici si nu bag mana in foc care dintre ele este corecta. Una spune ca PSD poate reprezenta in continuare stanga. Inclin sa cred ca e adevarat, sub conditia a ceea ce ii spuneam mai sus lui Gheorghe: sa construiasca un sistem de reprezentare interna bazat pe concurenta intre platforme si idei.
Alta teorie spune ca PSD si-a epuizat rolul politic si ca ar fi nevoie de o „refondare” a stangii. Nu stiu. Poate ca un nou partid al stangii ar putea genera oarecare emulatie si s-ar putea consolida rapid. Va invit sa reflectati asupra succesului in Germania a formatiunii Die Linke, condusa de Oskar Lafontaine. Au devenit in foarte scurt timp un concurent redutabil pentru SPD…E de meditat asupra acestui exemplu…
@ Darius F. si altii
Nu e placut cand incepi sa lasi nasul in jos cand e vorba de asumarea propriei identitati politice…Asta ar trebui sa dea in mod serios de gandit actualei conduceri a Partidului Social Democrat. Cand nu mai poti sa spui cu mandrie ca esti „pesedist”, ca prea multe prostii s-au facut, e o problema, pe care n-o rezolva toate strategiile de re-branding, imaginate de unii sau altii…
@poll 
Sper ca din aceasta stare de opozitie vom iesi mai puternici…
Desi incep sa am unele indoieli…Despre ce faceau unii lideri ai PD in judetul pe care l-am condus timp de doua luni ca presedinte interimar de organizatie, e vorba de Caras Severin (ca sa stie lumea!), -si am condus atunci PSD la victorie, in locale au avut 32%, acum au 18% -, se poate scrie un roman politic de succes! Cum de pilda un lider al PD se distra cu lingurile peste capetele colegilor lui de partid, ca la tambal… S-au cum unii dintre ei, pe la betii, trebuiau sa-i sarute mana marelui guru al PD-ului local…Episoade savuroase…demne de o tara „europeana”…
Apropo, am „eliberat” functia provizorie de presedinte al organizatiei judetene,
ca sa-i fac loc lui Talpes…Trebuia omul sa aiba de unde sa plece, nu-i asa?

@anna maria somay

Multumesc…macar am mai urcat si eu in topul preferintelor cuiva. Fiind vorba despre tine, al carei spirit critic si nemultumit il cunosc, ma simt mult mai bine!! Macar am si eu o satisfactie pe ziua de astazi, in care am alergat sase ore de la Serbarile Borsei la Chisinau! Multumesc inca odata, Ana!
Mai raman dator cu unele raspunsuri, in principal lui Krudus.

Salutari din Chisinau!

Astazi voi participa la Congresul Partidului Democrat din Moldova (PDM)!

16 comentarii

Din categoria Uncategorized

16 răspunsuri la „Cateva comentarii la …. comentariile voastre

  1. Am crezut atunci in revigorarea P.S.D,dar, m-am inselat. Nu va intreb ,de ce ati plecat?In judet parca nu ar fi si un partid social-democrat. Sunt aceleasi practici si acum ,cu pupatul maini gurului de la P.D (P.D-L),au si un ziar( SUD-VESTUL).Ma intreb,cine sunt baroni de Caras-Severin?Si ai cui sunt. Dar cine sa vorbeasca;Cat despre Talpes,un tradator si atat. Va fi greu sa mai obtinem scorul din 2004,dar,eu sper.

  2. Darius F

    @Dan
    De acord, avem o problema mare de imagine. Ce ar trebui totusi sa acem noi astia care inca mai credem in social democratie?

  3. Gabriela Savitsky

    Multumesc pentru mesaj. Da, ne cunoastem. Cred ca clarificarile tale sunt binevenite. Trebuie sa ma intelegi ca am suferit pentru partidul asta cum putini cred ca au facut-o si ca dupa prabusirea lui, m-am dus si eu „in gol”. Am patit multe, unele nemeritate, de la oameni cu care nu am avut conflicte deschise; desi obstinatia cu care mi-am aparat cavalereste seful , pe Enache Barbu – desi el n-avea nevoie deloc de „apararile mele” m-au adus in pragul nefiintei. Luni de zile nu am mancat si nu m-a interesat nimic, aproape nimic, pentru ca stiam ce urmeaza, cum se va rostogoli in jos partidul si ce urmeaza sa se intample cu organizatia de-aici. Ceea ce s-a si intamplat…
    Nu iti port resentimente majore, mai ales ca noi doi nu am avut de impartit ceva.
    A urmat nebunia si stupizenia de la congres, replicata in teritoriu in aceeasi maniera – pentru ca „greii” de-aici au scos presedinte un tip, altfel, spalatel dar fara a fi in stare sa ii opuna lui Sorin – faza cu mestecatul e autentica – si fara a fi in stare sa adune oamenii. Asa ca, aici, PSD-ul a fost si este in cadere libera. Trei insi se aduna la organizatie sau pe telefoane prin diverse cotloane si in functie de ceea ce comanda Sorin, executa.
    Chiar daca pare ca nu e nimic de facut, eu am incercat in tot acest timp sa tin optimismul treaz celor care ma cunosc si eu, la randul meu, am luat o „gura de aer curat” participand la Bucuresti, la o intalnire cu Ion Iliescu…
    Asa ca m-am retras in muntii blogului si fac rolul „partizanului”… Din cauza singuratatii, mai fac si aprecieri gresite.
    Sper sa ne revedem sanatosi si mai bucurosi,
    cu prietenie,
    Gabriela

  4. dmihalache

    @Gabriela Savitsky
    Da, e mare pacat…Imi pare rau de ceea ce s-a intamplat cu Carasul…Acuma Sorin domina autoritar toata scena politica judeteana…iar vocea PSD se aude slab…Nu fac mai multe comentarii, ca dupa aia nasc vreo revolta „spontana” impotriva mea acolo. Stiu zona, oamenii, orgoliile si sensibilitatile lor…
    Doua chestiuni pentru tine:
    1. La cat de bine scrii, ceea ce am descoperit abia acum – nu-mi inchipuiam ca tu esti Gabi de la Enache Barbu – puteam face o campanie ca lumea impreuna. Imi pare sincer rau ca nu am discutat atunci. Dar nici contextul nu era foarte favorabil.
    2. Inchiderea in „carapace” si obsesia cu „viniturile”, pe care le-au practicat inclusiv colegi ai nostri de partid, inclusiv fostul (fostii) tai sefi, respingerea oricarui element nou, ideea ca „noi stim aici cum sa ne rezolvam problemele” – toate acestea au lucrat in favoarea PD si a lui Sorin. E nemaipomenit, Carasul are un singur mare carasean: Sorin Frunzaverde…Daca as fi rau, as adauga: „Sa va traiasca, pentru ca il meritati…!!”
    Care e „faza cu mestecatul”???
    Dan

  5. annamaria somay

    o rugaminte domnule deputat: precum bine ar trebui sa stii deja, numele meu este si se scrie annamaria somay, in nici un caz anna maria sau ana… si cel mai usor ca sa o nimeresti este sa dai copy si paste…

  6. Gabriela Savitsky

    Nu trebuie sa-ti para rau de nimic. Poti exclama fericit: Et in Arcadia ego!Cum si eu sunt o „vinitura”, sunt supusa la acelasi regim. Doar ca nu-mi mai pasa si nu mai „contabilizez”.
    Sa refacem putin cronologia… Cand ai fost desemnat presedinte interimar aici, dupa „fabricarea” baronului Barbu, facatura care-a curs pe toate fluxurile de stiri – internationale – , manjind obrazul unui om care-a muncit si si-a vazut de treaba lui fara sa se amestece in murdarii si hotii – si stii prea bine ca e asa – cativa, ne-am bucurat. Printre care, chiar si dumnealui. Am zis ca altcineva, echidistant, va pune zabala celor nou-veniti de la PD- guresului Mustacila si ancilarului Cafnita care „calareau” organizatia si carora, „inteleptul” care acceptase „amestecatura” nu le putea pune frau, stiindu-i demult si mergand pe teoria „lasa-i sa-si termine gazul” (teorie, cu care, in treacat fie spus, eu personal, nu eram de acord).
    Cand colo, ne trezim ca noul sosit, proaspatul si tinerelul presedinte – altfel un locvace si un spiritual – se aliaza exact cu tradatorii (c-aveau oi mai multe, erau mai ortomani, aveau cabane, etc, dracu’ stie de ce). Asa ca, firesc, te-am lasat in pace sa-ti faci numarul. Nu exista alta cale. Sigur, ai scuza tineretii. Cum si eu o am. Eu sunt cu mult mai necrutatoare, cand e vorba de tradari, eram, intre timp mi-am mai „revenit”. Asa ca am facut pasul la offsaid, instinctiv.
    Ce a urmat, stii prea bine.
    Nu stiu daca trebuie etichetat acest fel de oameni, din Banatul de Munte… Asa i-a invatat istoria.
    Apoi, pentru ca trebuia facut „loc mare” pentru diverse treburi, Barbu a fost dat la o parte. Nu stiu cine a facut-o dar sper sa aflu in viata aceasta. „Baroniada” avea menirea de a abate atentia de la smecheriile de la Centru spre periferie. Am inteles. Dar restul nu mai are niciun fel de logica, pentru ca din 2003, partidul a intrat intr-o furie triumfalista. Zeii erau mici copii in comparatie cu orgoliile si „competenta” sefisorilor” de tot felul cu carnet de PSD. Asta a pierdut partidul. Opulenta, triumfalismul, lipsa de masura, ingamfarea, pentru ca altfel, guvernarea a fost de exceptie. Speculand acesta grandomanie pesedista (la care cu modestie recunosc ca nu am facut parte) redutele PD s-au intarit.
    In ziua in care am plecat de la Prefectura, seful meu mi-a spus: „Vom pierde Puterea”. Am ramas crucita. Il stiam de Casandra, de foarte multe ori cand a spus ceva, exact asa s-a intamplat – printre altele a prevazut si ca-ti vei frange gatul exact de gardul cafnitei – dar mi s-a parut, in strigatele si vacarmul cuceritor de-atunci, o voce mica. Uite ca asa a fost.
    Am suferit ca o proasta pentru fiecare prostie pe care ati facut-o. Toti care v-ati plimbat pe-aici, in trecere sau cu treburi.
    La o sedinta, Corlatan s-a aratat ofuscat si a declarat textual ca el s-a saturat sa stea cu caciula-n mana pe la ministere pentru bani pentru judete. Iti vine sa crezi? Pai care dracu’ e menirea unui politician? nu sa-i ajute pe cei care l-au trimis acolo, „in fata”? Dar altii, in chiar timpul guvernarii PSD stateau la ministere pentru bani?
    Si altele, si altele… Si parem a nu invata nimic din greseli…

  7. Speram să găsesc şi un @Bibliotecaru cu doctrina PSD… 😦
    Până la urmă cred că mă voi apuca eu să scriu câte o doctrină pentru fiecare partid.

  8. dmihalache

    @annamaria somay
    pricinoasa ca de obicei…trebuia sa te uiti la ce ora am scris postul respectiv, dupa o cursa de sase ore intre Borsa si Chisinau…Promit ca de acum inainte voi respecta cu sfintenie ortografia numelui tau…

    @Bibliotecaru
    Nu exista text numit „doctrina”…Ai citit „Spre Normalitate?” …E un text care descrie o anumita viziune de organizare a societatii romanesti si a statului. Dupa ce il citesti, vorbim…

    @Gabriela Savitsky
    Istoria si „istoriile” locale sunt un pic mai complicate decat crezi tu…Nimeni nu l-a „fabricat” pe „baronul” Barbu…El a intrat la „pierderi colaterale”. Oricat nu ai crede tu, eu am fost de fata la discutia la varf, si am spus ca i se face omului o nedreptate, bagandu-l in aceeasi oala cu Mischie sau cu Savu de la Ialomita…Chiar l-am obligat pe Octav Cozmanca sa-i dea un telefon…Atunci insa, pe 31 martie 2004, daca imi amintesc bine, mai erau de adaugat niste nume pe lista „baronilor” desarcinati din functii…Ca nu erau „suficiente”…
    Eu am vrut sa fac echipa cu toata lumea…Unii au inteles, altii nu…Cum se intampla de obicei…Barbu n-a inteles, parca era cu mine intr-un soi de razboi de guerilla…Dupa aceea, la multa vreme, cred ca in 2006 sau chiar 2007, cand i-am dat un mesaj de „La multi ani!”, m-a sunat surpins, nu credea ca mesajul e de la mine…
    La data respectiva ma interesa mai putin care de unde venea, cat sa castigam alegerile locale. Nu aveam timp de pierdut! Si am castigat alegerile locale, dar am pierdut puterea locala la „masa verde”!
    Indiferent de ce crezi tu, Cahnita era un om normal la cap, nu era alcoolist si te puteai intelege cu el…
    Dupa aceea s-au bagat altii…Talpes, Armas… etc., tot stimulati de unii baieti de pe acolo…Toti au promis ca „rezolva” situatia din Caras…si au rezolvat-o in favoarea lui Sorin…
    Ma rog, mi-e greata deja cand ma gandesc la acele episoade…Am pierdut timp si bani incercand sa schimb ceva din viata politica locala anchilozata…N-am reusit, asta este…In ceea ce priveste Carasul, eu imi recunosc deschis esecul…

  9. Gabriela Savitsky

    Nu era anchilozată deloc.
    N-a fost un eşec.
    Ba te cred.
    Am mai auzit şi de la alţii.
    Se întrerupsese „circuitul”, Barbu n-a luat şi n-a dat.
    Nu era în nici un război. E un tip cu totul extrordinar, dar aşa ai perceput tu, fiind în viteză.
    Da, cafniţă este un mare caracter. Ai dreptate.

  10. Gabriela Savitsky

    Sorin doar a profitat. Atât.
    Şi printre altele, el a sunat pe la spitale când m-a luat naiba şi eram în braţele dulci ale morţii. Nu e puţin lucru. Să împingi pe cineva în prăpastie şi să-i întinzi mâna să-l salvezi, în ultima clipa… Îţi rămân pupilele lui întipărite în minte.
    Odată cu „prăjirea” lui Barbu a început destrămarea organizaţiei. El controla în felul lui situaţia; dar Năstase a preferat să-i creadă pe Ilie şi pe Ghiţă.
    Care alegeri locale le-am câştigat? N-am câştigat nimic, poate experienţă…

  11. dmihalache

    @Gabriela Savitsky
    1. Eu cred ca am avut o victorie in alegerile locale. Am avut 32%. Cand va mai lua PSD scorul asta in Caras?
    2. Ba da, eu cred ca viata politica e „anchilozata” acolo. Au smecheriile lor, cu masoneria, cu serviciile, etc… Nu vezi ca se rotesc aceleasi personaje, indiferent de partid, ca nu apare nimeni nou?
    3. Sorin e un domn…poti sa ii reprosezi multe, dar aceasta calitate i-o recunosc si eu…N-am nimic cu el personal…stiu ca n-a vorbit niciodata urat de mine…
    Am ceva cu modul de structurare a adminstratiei judetului. Iti place sau nu, e un esec al oricarei moderizari…

  12. Gabriela Savitsky

    Dacă nu pleca Claudiu la UPSSSC! era o variantă…
    Aşa…
    Sunt mai multe variante.
    Sunt atâţia oameni valoroşi pe care nu i-a văzut nimeni: Grindeanu, Vela, Gelu Bălan – cel care ar fi trebuit să candideze la primăria Reşiţei, dar n-aţi agreeat voi ideea (avea atuul conducătorilor asociaţiilor de proprietari – dar dacă voi n-aţi vrut, n-a mai plusat nici el) şi alţii şi alţii, unii au plecat de silă şi pe partid l-a durut la salată când oamenii lui o luau pe coajă…

    Hai să vorbim despre viitor. Să lăsăm morţii să-şi îngroape morţii.

  13. dmihalache

    Acuma ma si scoti din sarite!!!
    Pe Claudiu eu l-am impins in fata…Nici nu stii cum l-am scos consilier municipal, impotriva opozitiei tuturor, inclusiv a lui Enache Barbu. L-am bagat pe lista cu forta, ultimul meu argument, ca Presedinte, fiind ca „asa vreau eu”.
    Claudiu era un asset pentru organizatia judeteana…Macar vorbea, tinea conferinte de presa..Nu era din specia necuvantatorilor…Nu l-au mai vrut deloc, pentru ca prefera tacerea si mediocritatea…
    Mai vrei sa-ti povestesc si despre Vela, Grindeanu sau Gelu Balan???

  14. Gabriela Savitsky

    Da. Văd că ştii mai multe decât mine. Din unele surse, Claudiu ţi-a deschis „pârtie” aici.
    Şi rolul tău a fost să fezandezi organizaţia pregătind-o pentru Talpeş. Aţi obţinut victoria de care vorbeşti datorită bunei guvernări. O dată. Şi datorită „mutălăilor” care au făcut investiţii. Tu ai venit cu figurile tale de Bucureşti şi tot cu ele ai plecat. Doar nu voiai să candideze Talpeş de la Satu Mare, ce naiba!? Aşa că din trei parlamentari am rămas cu … Mocioalcă. Bun şi el, decât nimic.
    Ştii ce mă întristează cel mai mult? Că voi, tinerii politicieni, care v-aţi „frecat” de lumea bună a politicii, n-aţi învăţat decât ticăloşiile, şmecheriile şi îmbârligăturile… Când vi se pare că v-au crescut aripi, o luaţi razna pe arătură. Oamenii nu sunt nişte voturi. Sunt nişte oameni. Câţi bani ai adus tu, personal, în judeţul Caraş Severin? Pe proiecte, nu de la petrica. Ai stat tu sub asediul sindicaliştilor vreo zi? Nu-mi amintesc. Ai venit şi ai adunat directorii de la deconcentrate în sala de şedinţe a Prefecturii (unde se înregistra orice fâsâit) şi le-ai amintit cine i-a pus directori şi că trebuie să „cotizeze”. Ai uitat? Eu n-am uitat. Am înmărmurit. M-am gândit: „dacă toţi consilierii lui Năstase sunt aşa… e clar”. Eşti un tip inteligent şi destul de instruit. Mă mir că n-ai înţeles nimic, dar absolut nimic cdin Banat. Oricum, locul tău nu era aici şi eşti o figură de tristă amintire. Mai vorbim uneori de tine, ca de Distrugătorul organizaţiei judeţene din Caraş. Purec zicea atunci: Îi scoatem umele cu sapa.

    Printre alte observaţii, să ştii că şi Churchill trăgea la măsea. Cu toate astea, a fost un mare conducător. Să înţeleg că ai devenit ascet.

  15. dmihalache

    Draga Gabriela,
    Vezi ca daca vorbim de Caras ne certam…Asa ca mai bine vorbim de altceva…
    Nu stiu unde crezi tu ca am gresit asa de rau…Nu cred ca sunt o „figura de trista amintire”, cum spui tu…Dovada sunt zecile de telefoane pe care le primesc de la oameni din zona, in primul rand de la primari, unii care mai sunt in partid, altii care au plecat, dar nu uita numarul meu de telefon…
    Am adus ceva bani in zona, dar asta mi se pare cel mai fals criteriu de masurare a performantei in politica…
    In rest, am auzit si eu expresia lui Purec: sa ii scoatem urmele cu sapa…ma distreaza…eu macar am lasat niste urme, el n-a lasat nici una. Nicaieri.
    Pe Purec si pe totii baietii astia am vrut sa-i pensionez din politica. Din pacate, n-am reusit. Sa fii convinsa ca daca mai stateam trei luni, erau de mult istorie…

  16. @ dmihalache
    Domnule Mihalache, cu riscul de a vă supăra, cartea pe care mi-aţi indicat-o nu este o doctrină propriu-zisă. Ea este o carte foarte bine scrisă, o radiografie a guvernării, un bun raport de activitate… pe scurt o carte foarte interesantă, dar nu este o doctrină.

    Pe postul domniei voastre „Cateva observatii despre distanta dintre stanga romaneasca si stanga europeana” spuneam:
    Vreau să văd chiar Doctrina PSD, acea lucrare care imaginează cum anume vede PSD societatea ideală, interacţiunea cu alte partide, mecanismele sociale, mecanismele politice… cam ce conţine în mod normal o doctrină. Toată lumea mă trimite la o colecţie de fraze care nu spun de fapt nimic, gen: “Democraţia locală – factor stimulativ al dezvoltării “.

    „Spre normalitate” descrie situaţia din perioada 2000-2004 şi justifică deciziile guvernamentale pe 480 de pagini. V-am spus, este o lectură interesantă şi domnul Năstase face acest lucru cu talent. Probabil că ar putea face o doctrină social-democrată dacă şi-ar propune acest lucru.
    Doctrina este însă altceva. Doctrina defineşte un model conceptual asupra omului şi societăţii, un model al statului, un model al guvernării, defineşte relaţiile dintre entităţi, conceptul de justiţie… mă rog, puteţi citi pe noul meu site http://filosofiepolitica.wordpress.com/despre/.

    Doctrina descrie mecanismele decizionale. Teoretic, doi politicieni care au acceptat în mintea lor aceiaşi doctrină nu pot avea două păreri diferite, pentru că doctrina reglementează reacţia politică. Aţi auzit cumva prin parlament replica „noi votăm împotriva guvernului pentru că suntem în opoziţie”? Ce are acest răspuns că o reacţie doctrinară. Poate că nu aş fi atât de pornit pe noţiunea de doctrină dacă nu ar exista o clasă politică vorbăreaţă care ar pomeni la tot pasul despre doctrina partidului lor. Este evident că acţiunea politică de astăzi nu are nimic de a face cu filosofia politică, cu doctrina de partid, ci cu un ceva legat de o impresie a fiecăruia că ar fi mai bine pentru a strânge voturi.
    Lumea răsturnată arată astăzi că politica se face pentru a strânge voturi, ori nu ar trebui să fie deloc aşa, voturile trebuiesc strânse pentru a face politică.

    Spuneţi Nu exista text numit “doctrina”. Accept răspunsul.

Lasă un răspuns

