Bine am revenit în Românica!

Am fost şi eu câteva zile în concediu în străinătate. Nu din snobism, ci pentru faptul că preţurile mi se par mai atractive, în raport cu serviciile de care beneficiezi. Cum am aterizat, Românica m-a întâmpinat cu surprize din ce în ce mai „plăcute”. Omul care a venit să mă ia de la Aeroportul Otopeni a comis păcatul capital de a-şi pierde jetonul cu care intrase în parcare. Mă rog, e o chestiune care se poate întâmpla oricărui om normal, lucrul în cauză fiind, totuşi, doar un jeton, iar nu în frigider. Vă las să ghiciţi cât e amenda pe care trebuie s-o plăteşti, dacă cumva ai ghinionul să pierzi jetonul. Am făcut un test printre prietenii mei. Oameni de bun-simţ, ei au spus ba 50 RON, ba 100…Pentru că niciunui om normal la minte nu i-ar fi trecut prin cap că amenda pentru faimosul jeton e de nici mai mult, nici mai puţin de 500 RON. De parcă el, jetonul, ar fi un fel de cocoşel de aur nepreţuit şi de neînlocuit.

Nu sunt foarte familiar cu mânăriile care au guvernat diversele externalizări de servicii de la Aeroportul Internaţional Bucureşti. Nu ştiu dacă parcarea e administrată de aeroport sau dacă nu cumva a fost făcută cadou vreunei firme private. Chestia cu jetonul însă mi se pare strigătoare la cer, pentru că e, de fapt, un fel de jaf la drumul mare. Pe camerele de luat vederi s-ar putea verifica foarte uşor când a intrat o maşină în parcare şi s-ar putea factura în mod corespunzător, chiar fără jeton…

Că tot veni vorba de Aeroportul Internaţional Bucureşti, el poate fi consacrat ca un model al administrării tembele a la Românica. Inteligenţa managerială a cuplat check-in-ul de la cursele interne cu cel de la cursele externe. Tocmai pentru ca amatorul de călătorii spre Cluj sau Baia Mare, cum sunt eu, de pildă, să facă un pic de sport, adică să se plimbe pe jos de la terminalul pentru cursele externe până porţile de plecare la zborurile interne, care au rămas tot alea. Din păcate, inteligenţa n-a dictat însă şi o extindere a sălii de aşteptare pentru cursele interne, supraaglomerată de faptul că unele plecări sunt cam în jurul aceleiaşi ore, de pildă 17. Drept pentru care poporul care are chef să zboare cu Tarom-ul pe cursele interne stă pe scări, ca la autobaza, neavând suficiente locuri pe scaune, aşa cum se vede din pozele de mai jos. Îmi cer scuze pentru calitatea lor, dar aş putea spune că ea e consonantă cu cea a serviciilor oferite de Aeroportul Internaţional Bucureşti.

Un lucru tot e pozitiv. S-au înmulţit porţile de control la cursele interne. Însă, bineînţeles că SRI nu putea adopta decât cel mai sever model de control din lume: modelul Heathrow, care te face, în mod constant, să-ţi dai jos cureaua, ceasul, pantofii şi probabil, în curând, lenjeria intimă. Deşi bănui că riscurile de securitate ale unei curse din şi spre Baia Mare sunt altele decât ale uneia spre Tel Aviv, Londra sau Washington. Dar, mă rog, poate nu înţeleg eu foarte bine şi recentele declaraţii ale lui Traian Băsescu ne-au plasat în zona riscului maxim de atentat. În fine, degeaba le explici subofiţerilor că ceasul tău e de ceramică. Modelul Heathrow e prea adânc înrădăcinat în căpăţânile lor.

Welcome back to Românica!

4 comentarii

Din categoria Uncategorized

4 răspunsuri la „Bine am revenit în Românica!

  1. Mi s-a intamplat mai demult sa pierd un astfel de jeton in Bulgaria. Nu a fost decat 5 euro… Bine ca ne-ai informat. Aici o sa tinem cu dintii de el.

  2. jj

    Eu stiam ca se cheama Romania, nu „Romanica”. Nu inteleg de ce pentru un naduf de aeroport simtiti nevoia sa pociti numele tarii. Daca erati multumit de serviciile de pe aeroport, merita in ochii dvs. sa fie numita Romania?

  3. nic

    Pe scarile alea, intr-o dimineata acum vreo 2 saptamani, misunau cateva zeci de gandaci. Din aia de gunoi. Femeile de serviciu ii maturau si ii puneau in cosurile de gunoi de unde ei ieseau din nou si se plimbau prin sala de asteptare

  4. Un liberal deja optimist

    Eh, blestemul ceausescului!

Lasă un răspuns

