Fiecare culege ce a semănat. Un memento pentru Mircea Goarnă

M-am abținut până acum cât am putut să scriu despre subiectul Mircea Geoană. Din cel puțin două motive. Nu doresc ca vreo poziție personală a mea să fie interpretată din perspectiva politicii PNL, iar pe de altă parte sunt subiectiv în acest caz. Sunt însă niște limite dincolo de care nu poți să-ți reprimi o poziție publică. De pildă atunci când îl auzi pe Mircea Geoană vorbind despre instaurarea „bolșevismului” în PSD și despre „sfârșitul democrației de partid”. Parcă e totuși prea mult! Câtă ipocrizie poate exista în acest personaj capabil să se uite drept în camerele de luat vederi și să explice că odată cu excluderea sa se „sfârșește democrația în PSD”?

Voi invoca doar două episoade care mă privesc pe mine, nu pe alții. În septembrie 2007 același Mircea Geoană a decretat că eu n-am ce să caut pe listele pentru Parlamentul European, pentru că aș fi făcut unui ziar o declarație nepotrivită. Acum citez de pe Hotnews: „Mircea Geoană a recunoscut miercuri că a decis „în biroul meu, la auzul acestor comentarii” să-l excludă pe Mihalache de pe lista pe care ocupa poziția zece.” Cât de nepotrivite fuseseră comentariile puteți judeca și dumneavoastră. Și nici măcar nu mi-a dat un telefon să mă întrebe dacă sunt adevărate sau nu. Ce instanțe ale partidului, ce Comisie de integritate, ce mai conta că listele fuseseră adjudecate politic de Biroul Permanent Național? Ele au fost depuse așa cum a decis Mircea Geoană „în biroul lui”.

La vreo lună după aceea tot Mircea Geoană a anunțat, în urma unei ședințe a Biroului Permanent Național, excluderea din partid a subsemnatului, împreună cu Răzvan Theodorescu, Ion Solcanu și Alin Teodorescu. Bun, măcar eram într-o companie selectă. Suspiciunea pentru care eram excluși, și pe lista aceasta nu erau chiar niște oarecare, era că am fi votat contra moțiunii de cenzură depuse intempestiv de Geoană împotriva guvernului Tăriceanu, în momentul în care nu mai știa nici el bine dacă vrea cu PNL-ul sau cu PD-ul. Nu că ar fi avut cineva vreo dovadă că eu aș fi votat împotrivă, nici că m-ar fi chemat la vreo discuție, la vreo Comisie de integritate sau măcar la Biroul Permanent! Pur și simplu unii i-au explicat lui Geoană că are nevoie de un gest de forță, care să-i reconfirme autoritatea în partid, ocazie cu care poate scăpa și de anumite personaje indezirabile.

Sunt și amănunte mai jegoase în aceste istorii. De plidă telefoanele date de Mircea Geoană personal sau de consilierii acestuia pe la liderii organizației teritoriale PSD din care eu atunci făceam parte, insistând să ducă până la capăt procedura excluderii. Ceea ce primarii și consilierii locali din Maramureș nu au vrut și neexclus am rămas până am plecat singur din PSD. Sau telefoanele insistente pe la Bruxelles ca să-mi fie dată soția afară din serviciu, pentru că același Geoană spunea celor de acolo că eu „nu mai prezint încredere politică”. El neînțelegând că la Parlamentul European lucrurile se învârt după alte reguli decât cele dâmbovițene.

Sunt doar două episoade despre „democrația în partid” instalată de Mircea Geoană. Pot, la cerere, să mai furnizez și multe altele. Și în ceea ce privește democrația, și în ceea ce privește caracterul. Eu personal nu am resentimente față de Mircea Geoană. În ultimă instanță poate mi-a făcut un bine împingându-mă afară din PSD spre o familie politică în care mă simt mult mai confortabil. Dar, în planul analizei, știu că Mircea Geoană a avut în 2005 o șansă excepțională de a organiza Partidul Social Democrat pe o anumită ierarhie de valori. Avea susținere, avea echipă, avea un rezervor de idei la dispoziție. A preferat însă compromisul meschin, autoritarismul unui om slab și lipsa de repere morale. Un fel de moluscă nevertebrată, care s-a pliat întotdeauna după interesele sale de moment, fie că ele priveau puterea, fie că priveau punga. Îmi pare și acum rău că în 2005 am investit anumite speranțe în el.

Dacă Victor Ponta are astăzi o moștenire grea de gestionat, acest fapt se datorează în primul rând lui Mircea Geoană. Nu lui Iliescu, nu lui Năstase, care își au păcatele lor, dar măcar aveau o anumită ordine de valori.

Așa că lamentările lui Geoană despre „democrația în PSD” mă fac eventual să râd. Mircea, culegi ce ai semănat!

După cum mă fac să râd și alte personaje pe care le-am văzut în această săptămână în raport cu „cazul Geoană” și care îmi demonstrează încă o dată că în politica românească problema fundamentală nu este competența, ci caracterul. Dar despre acestea voi scrie la timpul potrivit…Deocamdată pe Geoană l-a „nemurit” Buzura. Matei Goarnă rămâne descrierea cea mai potrivită.

P.S. Insist ca acest comentariu să fie tratat ca unul de ordin personal, fără a angaja poziția mea actuală și partidul din care fac parte.

11 comentarii

Din categoria Uncategorized

11 răspunsuri la „Fiecare culege ce a semănat. Un memento pentru Mircea Goarnă

  1. XXL

    Nu e cazul să ne facem atâtea probleme cu Geoană. Din punctul meu de vedere este un om terminat psihic, deprimat , depresiv, plin de orgolii înăbuşite, lipsit de darul exprimării optimiste cu o tristeţe pe figură care depăşeşte orice limită a normalului. El este menţinut în poziţie verticală numai de suflarea soţiei sale şi este ca într-un incubator menţinut cu aparatele. I-a dispărut orice vlagă din privire şi chiar la televizor se vede cum priveşte mai mult în el decât în afară. i-aş recomanda câţiva ani de concediu, mai ales că în curând va fi şomer şi după aceea dacă mai are chef să se apuce iar de politică, dar mai pe margine.

  2. iulia

    Nu-i greu de inteles ca Geoana a facut multe prostii ca sef de partid, candidat la Presedentie, sef de Senat. Totusi, raman la ideea ca nu acum era momentul sa i-o traga PSD-ul. Pentru ca, ia-ta,pe fondul acestui subiect de presa Puterea isi face toate pohtele ce-a pohtit, Opozitia fiind practic sedata.

  3. ivi

    …acum se vede clar pentru toata lumea …Geona nu a avut stofa de lider; in cel mai bun caz a fost un bun executant …faptul ca nu si-a dat demisia dupa ce a pierdut atat de lamentabil alegerile din 2009 demonstreaza ca este si un ipocrit lipsit de sira spinarii si cred ca chiar mai mult
    …de fapt el era o „bomba nedetonata” in PSD la mana marelui „Zeus zoios”
    …sper ca sa fie din ce in ce mai clar pentru toata lumea ca Ponta a facut bine sa detoneze el bomba la timp si in fata „Zeusului zoios” si a lui clica de boci …urmariti va rog nonverbalul comentatorilor pro-basisti si veti vedea in plus si „zoaiele lui Geona” pe fata lor si chiar si „zoaiele Gioana pe fata zoiosului Zeus”

  4. iulia

    Ieri seara am rezistat eroic umarind o emisiune OTV. Stiti ce-au inteles poporenii? Bine ca au fost inspirati ca l-au votat pe basescu! Dar la anul au pe cine vota:pe DDD!

  5. cristi

    Daca stau bine sa ma gandesc,intre Base si Geoana chiar nu aveai pe cine alege.Singurul om politic care merita cu adevarat sa fie votat in 2009 a fost Crin Antonescu.Daca ar fi ajuns presedinte Geoana cu siguranta ca ar fi continuat practicile pedeleului in materie de coruptie.Am fi vazut o inflorire fara precedent a baronilor PSD.Geoana s-ar fi dezis cat ai clipi de Crin si de PNL dar si de Johannis(chiar si acum se lauda ca cele 5 milioane de voturi pe care le-a avut i se datoreaza numai lui,omitand ajutorul pe care i l-a oferit Antonescu).In toata cariera sa politica Geoana nu a demonstrat niciodata ca are onoare,bun simt si verticalitate.El a reusit sa dea afara multi oameni competenti si onesti din PSD si s-a inconjurat numai de scursuri gen Vanghelie,Gusa sau Hrebenciuc.A intrat in relatii si cu oameni de afaceri dubiosi gen Vantu.Fata de liberali el a avut tot timpul un comportament neserios si duplicitar.In perioada 2007-2008 cand PSD sustinea in parlament guvernul Tariceanu,Geoana iesea tot timpul la TV si-i ataca fara menajamente pe liberali.Ba chiar a fortat introducerea unei motiuni de cenzura contra lui Tariceanu,doar ca sa-i faca jocul pedelistilor.Iar in 2008,dupa ce convenise cu liberalii sa faca o coalitie guvernamentala dupa alegeri,Geoana a iutat toate aceste promisiuni si s-a dus in genunchi la pedelisti.Aceste fapte spun multe despre caracterul sau.
    Ponta a procedat foarte bine ca l-a eliminat din partid.Se vedea cu ochiul liber ca Geoana avea o agenda politica proprie si devenise un factor de instabilitate.Prin acest gest domnul Ponta a dovedit ca nu ii este frica sa se lupte cu baronii si infiltratii din partidul sau.El a dovedit ca este dispus sa reformeze PSD-ul si sa-l transforme intr-un partid cu adevarat de stanga.

  6. Nicu

    Stii cum se spune despre ce e politica, nu?

  7. iulia

    @cristi,
    Las-o jos ca macane! Cu Geoana la pacanele era altceva:chiar daca pierdeai ceva tot erai in castig. Cu base….

  8. @ Dan Mihalache

    Domnule Mihalache
    😀
    Eu reţin că aţi fost exclus de pe liste (şi nu mă îndoiesc că se prea poate ca motivul de mai sus să fi fost adevărat), numai că-mi mai amintesc că după excluderea de pe listă aţi început o puternică campanie mediatică negativă la adresa PSD în frunte cu domnul Geoană, nefirească mai ales că urmau alegeri. Acest lucru nu a fost foarte frumos. Poate nu îndeajuns pentru a fi eliminat din partid, dar oricum nu foarte frumos. Interesant este însă că aţi plecat dintr-un partid de stânga şi încă dintr-o poziţie care era foarte sus, şi aţi ajuns direct la un partid de dreapta. Aici am eu o problemă… sau nu aţi fost sincer de stânga, sau nu sunteţi sincer de dreapta, sau şi mai rău, nu aveţi nici o problemă cu ceea ce reprezintă partidul, poate fi oricare…

    Nu-mi place Mircea Geoană de prin 2007, dar asta nu înseamnă să nu recunosc atunci când văd că domnia sa are dreptate relativ la procedură şi nu pot nici să mă fac că nu văd că acea Comisie a fost nestatutară…

    http://bibliotecarul.blogspot.com/2011/11/flatulenta-partidelor-naste-motricitate.html

    Altfel sunt de acord că toate partidele din România nu au un comportament democratic… aici vă dau dreptate.

  9. Am scris şi eu două cuvinte despre excluderea domniei voastre într-un context mai larg.

    http://giconet.blogspot.com/2007/10/nervus-cum-geoan.html

  10. Cama cu Damelii

    Lasa, sa stie si el cum e cu trage-impinge, ca sa-l citez pe Podgoreanu cu scrisoarea aia haioasa

  11. Cama cu Damelii

    „Partidul nu este, domnule Geoană, nici una din proprietăţile ilustrei dumneavoastră soacre şi nici unul din economatele lui Vanghelie, aşa că nu vă mai purtaţi ca un arendaş obtuz, care face ce vrea pe moşia sa” 🙂 ca tot vorbeam de Podgoreanu. Simplificare la excludere a vrut, de simplificare a avut parte

Lasă un răspuns

